منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی

منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی

 رشته مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی جزو رشته های امتحانی گروه فنی و مهندسی است . با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 97 ، تمامی داوطلبانی که از تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند ، می توانند در این کدرشته امتحانی شرکت کنند . رشته مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی در سال 96 در دوره های بورس اعزام به خارج ، روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگران و دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو داشته است . در ادامه این مقاله به بررسی سوالات و منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی می پردازیم .



سوالات آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی

در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، مجموعه مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی با رشته مهندسی نساجی دارای گرایش تکنولوژی نساجی است . عناوین دروس امتحانی این رشته شامل موارد زیر است :


عناوین دروس امتحانی رشته مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی در آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد
سوالات دروس عمومی سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی  سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد
استعداد تحصیلی - زبان انگلیسی بافندگی - ریسندگی مدرن تئوری های ساختمانی پارچه - فیزیک الیاف پیشرفته - فیزیک و مکانیک ساختارهای نانولیفی

منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی

سازمان سنجش آموزش کشور ، منابع آزمون دکتری را به صورت قطعی بیان نکرده است و فقط به بیان کردن عناوین دروس امتحانی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخته است . بنابر این نمیتوان به قطعیت گفت که کتاب های زیر جزو منابع اصلی آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی هستند . ما در این مقاله تلاش کرده ‌ایم به معرفی کتاب‌ های موجود در بازار که می توانند به عنوان منابع مناسبی برای آمادگی آزمون دکتری 97 باشند ، بپردازیم .

منابع آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی به توصیه سنجش امیرکبیر

منابع آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی اگر به درستی انتخاب شوند، اولین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی قبولی در آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی است، لذا دپارتمان های تخصصی سنجش امیرکبیر جهت سهولت دسترسی داوطلبان آزمون دکتری، منابع آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی را تدوین و گردآوری نموده است تا داوطلبان حتی اگر خودشان به صورت مستقل نیز بخواهند منابع را تهیه کنند این امر قابل انجام باشد. به داوطلبان توصیه می شود که از بسته های آموزشی(کتب و جزوات تخصصی) مورد نیاز هر رشته استفاده کنند(به دلایل زیر) ولی اگر باز اصرار دارند که منابع را تهیه کنند توصیه می شود در کنار منابع تهیه شده مرجع، کتاب مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی تحصیلات تکمیلی (دکتری) به روش سنجش امیرکبیر را تهیه کنند که به آنها روش برنامه ریزی را ارایه می دهد که بتوانند از مینیمم زمان، ماکزیمم استفاده را بکنند.

به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از بسته های آمادگی آزمون دکتری به روش سنجش امیر کبیر میباشد که میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر بسته منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی را تهیه کنید:

بسته منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی کلیک کنید.

آیا خواندن کتب مرجع برای آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی توصیه می شود؟

مطالعه کتاب های مرجع اگر چه بسیار مفید و ضروری است اما برای آمادگی در آزمون دکتری دارای معایبی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
۱) حجم این نوع کتاب ها با توجه به مطالب مفید آنها برای آزمون مناسب نیست؛ چرا که در کتاب های مرجع بیشتر به آموزش مفاهیم، اثبات قضایا و بعضاً آوردن مطالب غیر ضروری تکیه شده و تعداد سؤالات با پاسخ، برای تمرین دانشجویان کم است و بعضاً پاسخ را به عهده خواننده گذاشته اند.
۲) در این نوع کتاب ها، روش های تستی و سریع جهت پاسخگویی به سؤالات آزمون دکتری، وجود ندارد.
۳) مطالب بعضی از این کتاب ها به دلیل ترجمه گزینشی نامفهوم به نظر می رسد و خواننده نمی تواند ارتباط لازم را با کتاب برقرار کند.
دلایل فوق و برخی علل دیگر نیاز به مطالعه یک کتاب جامع و خوب را برای ما ضروری می سازد. البته گفتنی است یک کتاب خوب باید کاملاً منطبق بر کتاب های مرجع با حذف نکات منفی آنها باشد و دانشجویان نباید کتاب های مرجع را از ذهن خارج کنند.
انتشارات سنجش امیرکبیر جهت قبولی داوطلبان در آزمون دکتری، کتاب های رشته های مختلف را در سطح کشور ارائه کرده که با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است. مجموعه این کتاب ها در بسته های آموزشی دکتری برای هر رشته گردآوری و تمام این کتاب ها با در نظر گرفتن منابع آزمون و کتاب های مرجع گوناگون برای هر درس تألیف شده است. که دارای خصوصیات زیر می باشند:

کتاب های تکدرس آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی :

در این نوع کتاب ها برای هر درس یک کتاب شامل آموزش گام به گام مطالب به زبانی ساده همراه با آوردن مثال ها و تست ها در ضمن آموزش، ارائه شده است. در کتاب های آموزشی مؤسسه از آوردن مطالب غیر ضروری پرهیز شده و خلاصه آنچه مورد نیاز داوطلب است ارائه شده است و هر کجا که در پاسخگویی تست ها روش های تستی وجود داشته به آنها اشاره شده است. پس از آموزش مطالب هر فصل، تست های طبقه بندی شده سال های گذشته مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی و تست های خودسنجی با جواب کلیدی گنجانده شده است تا دانشجو پس از آموزش مطالب، تمام تست های سال های قبل مربوط به آن فصل را مرور کند.
کتاب های دکتری سنجش امیرکبیر با توجه به ساختار کاملاً حرفه ای و علمی آنها و توجه به نیاز دانشجویان، داوطلبان را از مراجعه به کتاب های دیگر بی نیاز می کند. مطمئناً تعداد تست های فراوان، آموزش ساده و روان مطالب، به روز بودن کتاب ها از مشخصه های بارز کتاب های سنجش امیرکبیر است.

ویژگی های بارز بسته های آموزشی دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی سنجش امیرکبیر

جزوات سنجش امیرکبیر توسط نفرات برتر کنکور سال های گذشته گردآوری گردیده و حاوی مطالب مفید و نکات برگزیده ای است که موجب صرفه جویی در وقت داوطلبان می گردد. بسیاری از داوطلبان با مشاهده حجم و تعدد کتب رفرنس اعلام شده، نگران نحوه گزینش مطلب و کمبود زمان برای مطالعه آنها می‎ گردند، از اینرو جزوات سنجش امیرکبیر علاوه بر مطالب گردآوری شده توسط نفرات برتر، دارای مطالب کنکوری بوده و یک منبع جامع، کامل و در عین حال خلاصه محسوب می شود که نیاز شما را به هر کتاب یا هر منبع دیگری مرتفع می ‎کند.
مزیت دیگر بسته‎های آموزشی سنجش امیرکبیر امکان دریافت جزوات ویرایش شده بدون نیاز به پرداخت هزینه مجدد توسط خریدار می باشد. به عبارت دیگر اگر جزوه ‎ای حتی یک روز پس از خرید شما ویرایش گردد، می توانید نسخه جدید آن را بطور رایگان از موسسه دریافت نمایید

بسته منابع آزمون دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

منابع آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی

منابع آزمون دکتری مهندسی شیمی نساجی و علوم الیاف

کلمات کلیدی:

منابع آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی، منابع آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی ۹۷،منابع دکترا مهندسی تکنولوژی نساجی ۹۷،دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی دانشگاه آزاد , کنکور دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی